POZIV NA ZAVRŠNU TRIBINU

zavrsna tribina-3

Prošla je već gotovo godina dana rada na projektu Umreženi u krizi čiji je nositelj Udruga EMA, a provodimo je s partnerima IKS i Ambidekster. 

U toj godini ojačale smo kapacitete naše udruge, kako bismo se osnažile i naučeno vratile zajednici, pružile podršku stručnjacima i roditeljima u područjima koje volimo: odnosi u obitelji, izazovi roditeljstva, odgojne i obrazovne teme, mentalno zdravlje djece, mladih i roditelja, mentalno zdravlje stručnjaka pomagača

Učili smo i od samih obitelji koje su putem intervjua i fokus grupa podijelile s nama kako su se suočavale s teškoćama za vrijeme pandemije i potresa i što im je danas potrebno.  

Dio odgovora na potrebe koje su proizašle iz razgovora s obiteljima pružile smo u vidu akcija podrške, a dio u vidu edukativnih materijala na teme važne za cjelokupnu dobrobit roditelja i djece:

  • Kako kreativno podučavati i učiti?
  • Kako pričati s djecom o teškim i osjetljivim temama (poput rata,nepravde, smrti)?
  • Dobrobiti volontiranja za mentalno zdravlje

Materijali su besplatni i bit će uskoro dostupni na web stranicama udruga EMA, IKS I Ambidekstera.

Ovim temama posvetili smo i završnu tribinu projekta, jer tribina i materijali služe vama: roditeljima, djeci i svim stručnjacima koji se u svom radu bave obiteljima

Pozivamo Vas da dođete na tribinu i saznate više o potrebama obitelji u vrijeme krize, navedenim temama, te iskoristite priliku da nas pitate za detalje, raspravite i podružite se s nama:

  • Četvrtak, 15.12.2022., 18-20 sati
  • Trinom Centar za poduku, Strojarska 24, Zagreb, prvi kat (iznad Konzuma)
  • PRIJAVE PUTEM OBRASCA.
  • Tribina će biti poslana na bodovanje komorama: Hrvatska psihološka komora, Hrvatska komora socijalnih radnika
  • Sva pitanja upite šaljite na prostor.emancipacije@gmail.com

Potrebe obitelji u krizi i mogući odgovori kroz akcije civilnog društva

Na početku tribine predstavit ćemo kvalitativno istraživanje potreba obitelji koje smo provele na proljeće i ljeto 2022. godine, a u kojima roditelji i djeca otvoreno govore o izazovima i teškoćama za vrijeme pandemije i potresa, i kako se sve još uvijek utječe na njihov život danas. Pričat ćemo o tome kako su doživjeli krizu, zašto smatraju da su i dalje u krizi i raspraviti o mogućnosti podrške obiteljima.

Kako kreativno podučavati i učiti?

Svi roditelji čija su se djeca uslijed pandemije našla u školi, ili točnije izvan nje, ističu kako je tijekom online rada kvaliteta nastave znatno pala i ovisila o individualnom angažmanu učitelja/ica, dok su djeca bila u prilici izbjegavati uredno izvršavanje obaveza. To dovodi do teškoća u savladavanju daljnjeg znanja i do velikog stresa kod učenika. Sustavnih rješenja nema te obitelji pribjegavaju instrukcijama, što predstavlja dodatnu odgovornost i financijsku opterećenost obiteljima. 

Online nastava time je produbila jedan postojećih problema školstva, a to je pretjerano oslanjanje na učenje van škole i pritisak na roditelje da preuzmu ulogu učitelja. Zato će Martina Šimunić iz Udruge Ambidekster predstaviti najvažnije teme iz prezentacije za učenike, letka za roditelje te prezentacije s materijalima za nastavnike na temu “Kako kreativno podučavati i učiti”.

Kako pričati s djecom o teškim i osjetljivim temama (poput rata, nepravde, smrti?)

Lako i spontano pričamo o lijepim temama, no što kada nas djeca iznenade s teškim pitanjima o smrti, ratu? Što s osjetljivim temama poput seksa, koje bi trebale biti prirodne, no roditelji ih izbjegavaju pred djecom? 

U kontekstu krize, ispitane obitelji isticale su potrebu za dodatnom edukacijom i podrškom u ovoj temi. Veća je prisutnost negativnih vijesti, a djeca slušaju i na svoj način interpretiraju kompleksne teme tj. mišljenja vezane uz pandemiju ili cijepljenje, te ih iznose pred svoje roditelje ili u vrtić i školu. Zato je Ivana Habuš Kraljević iz Udruge EMA pripremila edukativni materijal “Kako pričati o osjetljivim i teškim temama” koji sadrži brošuru i infografike za roditelje i stručnjake, te video za djecu i roditelje. Na tribini će izdvojiti najškakljivije i najizazovnije čari ove teme.

Dobrobiti volontiranja za mentalno zdravlje: prikaz slučajeva iz prakse

Kreativan način nošenja sa stresom tijekom potresa opisali su nam sudionici istraživanja: Radi se podršci drugima, tj. volontiranju. Volontiranje može biti zabavno, poučno, može nas dovesti do novih i uzbudljivih poznanstava, a već je odavno poznato kako činiti drugima dobro, čini i nama dobro.

Udruga IKS IZ Petrinje iz prve ruke je doživjela razorni potres, te je među prvima organizirala svoje članove i volontere u pružanju podrške građanima. Zato će Sabina Stipanec Grgić iz Udruge IKS kroz prikaz slučaja iz njihove prakse govoriti o dobrobitima volontiranja te kako se u to može uključiti i obitelj.

Tribina i materijali služe vama: roditeljima, djeci i svim stručnjacima koji se u svom radu bave obiteljima

Leave a comment