Bez stresa u školu: radionice za roditelje i školarce

akcija podrska ucenju (1)

Od trenutka kada djeca postanu prvašići, za mnoge obitelji škola postaje središte obiteljskog života. Umjesto mjesta gdje se šire vidici, stvaraju životna prijateljstva i doživljavaju neke od najljepših uspomena, škola je čest izvor stresa i sukoba između djece i roditelja. 

Često gubimo iz vida koliko su važne jasno određene granice uloga i odgovornosti škole (učitelja, stručnih suradnika), učenika i roditelja. Odgovornosti se miješaju, očekivanja jedni od drugih se razlikuju, dok je istovremeno pritisak na učenike/ice sve veći

Jedan od najvećih izvora stresa učenicima predstavlja savladavanje gradiva.  Mapiranje potreba obitelji koje je provela udruga EMA s partnerima na projektu Umreženi u krizi pokazalo je kako savladavanje gradiva dodatno otežano nakon online nastave. Nakon povratka u redovnu nastavu očekivanja od učenika/ica su visoka, a podrška u savladavanju rupa u znanju koje su nastale radi online nastave izostaje. 

U želji da pomognemo otpetljati uvijek iste sukobe i pomognemo u olakšavanju stresa sa savladavanjem gradiva, Udruga EMA organizira akciju podrške roditeljima i učenicima koja je u potpunosti besplatno za sudionike

ŠTO MOGU OČEKIVATI AKO JA I/ILI MOJE DIJETE SUDJELUJEMO NA RADIONICAMA?

Možete očekivati 3 susreta: 

  • Jedna radionica za roditelje
  • Jedna radionica za školarce
  • Jedan susret na kojem bismo zajedno s roditeljima i školarcima produbili teme i stvorili uvjete za umrežavanje obitelji. Cilj je potaknuti pružanje međusobne podrške i time dugoročno smanjiti stres vezanog uz školu. 

RADIONICE  ZA RODITELJE: Poticanje samostalnosti i odgovornosti kod djece

Na radionici za roditelje odgovarat ćemo na pitanja poput Kako pomoći djetetu u motivaciji i pozitivnom odnosu prema školi?; Koliko samostalnosti i odgovornosti očekivati od svog djeteta i kako poticati samostalnost? Kako prebroditi dječju krizu vezanu uz školu?

I najvažnije: Kako podržati dijete da mu učenje ne predstavlja mučenje? 

Razgovarat ćemo i o tome koja je odgovornost roditelja u odnosu na učitelje i djecu – gdje prestaje moja odgovornost, a počinje tuđa? Nije dovoljno samo osvijestiti vlastitu ulogu, već je znati i adekvatno komunicirati prema drugima, te ćemo na radionici proći i kroz komunikaciju sa školom. 

Cilj radionica je putem dijaloga s drugima, vježbi na konkretnim primjerima i problemima pružiti roditeljima alate kojima mogu smanjiti stres oko škole kod svoje djece i biti što veća podrška svom djetetu. 

GDJEŠesnaestica, Ozaljska 16 

KADA: Ponedjeljak 7. studenog, 16:00 – 18:30 sati

RADIONICE ZA UČENIKE/ICE 5.-8. razreda: Upomoć učenje je dosadno (i teško)!

Na radionici za učenike i učenice 5.-8. razreda govorit ćemo o odnosu prema školi. Proći ćemo kroz trikove i savjete kako organizirati učenje, prolazak kroz gradivo i tehnike učenja (kako učimo učiti). Pričat ćemo o tome što školu čini stresnom, kako prepoznati stres i kako ga smanjiti. Vježbat ćemo realno procijeniti koje su mogućnosti učenika/ica – što mogu sami, a gdje trebaju pomoć. 

Cilj radionice je dati alate djeci da postanu samostalnija u školskim obavezama, i podržati ih u smanjenju stresa/aktivnom traženju pomoći: pomoći im da razumiju kada je potrebno tražiti pomoć i da to nije znak neznanja ili slabosti. 

GDJE: Šesnaestica, Ozaljska 16 

KADA: Ponedjeljak 14. studenog, 16:00 – 18:30 sati

Treći susret: RODITELJI I DJECA ZAJEDNO: Raspetljavanje očekivanja, odgovornosti i uloga

Što ja kažem o školi, a što moji mama i tata govore o školi? Što ja očekujem od škole, a što moji roditelji?

Na zadnjem susretu družit ćemo se zajedno s roditeljima i djecom. „Sukobit“ ćemo dvije perspektive učenika i roditelja, te zajednički vidjeti kako na „dosadno gradivo“, „nepoštene učitelje“ i „visoke ocjene“ gledaju mame i tate, a kako djeca. Ne stajemo na ničiju stanu, ali podržavamo jedne i druge u nalaženju zajedničkog jezika. Na susretu ćemo također podijeliti konkretne probleme s kojima se obitelji suočavaju (poput plaćanja instrukcija, premalo vremena za obitelj uz školu) te tražiti rješenja tj. načine kako jedni drugima možemo pružiti podršku. Potaknut ćemo Vas da iznesete svoje prijedloge kako si međusobno pomoći: primjerice individualni susreti među učenicima na kojima bi zajedno učili ili si pružali međusobnu pomoć u učenju, inicijativu za zajedničkim okupljanjem u slobodnom prostoru / terminu škole i sl.

GDJE: Šesnaestica, Ozaljska 16

KADA:  Ponedjeljak 21.11.; 16:00 – 17:45 sati

TKO SE MOŽE PRIJAVITI?

  • Roditelji djece školaraca 
  • Školarci – 5.-8. razred osnovne škole
  • Moguća je prijava samo roditelja i/ili samo školaraca. Sudjelovanje roditelja i njihove djece istovremeno nije uvjet, no može Vam pomoći jer i jedni i drugi na svoj način dolaze do rješenja 🙂
  • Sudjelovanje je besplatno i dobrovoljno. Možete sudjelovati na sva tri susreta ili na samo jednom, a svi će biti usmjereni na podršku Vama i Vašoj djeci.

Prijava putem OBRASCA

Za pitanja javite se na  prostor.emancipacije@gmail.com

Voditeljice radionica su Ivana Habuš Kraljević, mag.soc. i Barbara Perasović Cigrovski, mag.psych.

Ivana i Barbara koordinatorice su udruge EMA i voditeljice Korisničkog centra udruge Klubko. Kroz rad u Klubku održale su brojne radionice podrške roditeljima na razne teme, uključujući i uvijek škakljivu temu škole.

Akcija podrške učenju “Bez stresa u školu” provodi se u sklopu projekta “Umreženi u krizi”. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda i Ured za udruge Vlade RH.

Sadržaj objave isključiva je odgovornost Udruge EMA.

Želja nam je da škola postane ugodnije mjesto, gradivo podnošljivo, a u obitelji se vrati smijeh.

Leave a comment